Takmičenja - Programiranje

Zadatak_2014_01_K_1_Z_01_Skakač

Tekst zadatka (DMS 2014)

 

Zadatak_2014_01_K_1_Z_01_Skakac

Uputstvo za rešavanje zadatka

1. Korak: Analiza teksta zadatka na osnovu datog test primera i skiciranje rešenja na papiru

Prilikom rešavanja zadatka treba poći od datog test primera, kako bi bolje razumeli zadatak. Kako je ulaz 8 8 1 2 1, to znači da su dimenzije matrice 8×8, odnosno da matrica ima ukupno 64 (8×8=64) polja i da je početna pozicija skakača (1,2), odnosno da se nalazi u prvoj vrsti i drugoj koloni, a da je broj skokova 1.

Skicirajmo sliku matrice 8×8 i postavimo slovo M kao oznaku početne pozicije skakača. Po pravilima kretanja skakača u šahu (takozvano G kretanje) skakač može da se pomeri na maksimalno 8 različitih pozicija u jednom skoku ukoliko nema ograničenja tj ukoliko nije blizu jedne od ivice tabli, što je rezultat svih mogućih kombinacija pomeranja levo ili desno i gore ili dole za po 2 pa po 1 polje.

Nove medalje za mlade informatičare

Na sedmoj Juniorskoj Balkanskoj Olimpijadi, koja je održana u Bugarskoj od 22. do 24. novembra, reprezentacija Srbija osvojila je tri medalje. U ekipnom plasmanu, reprezentacija Srbije osvojila je odlično drugo mesto, što je do sada najuspešnije predstavljanje Srbije na ovom takmičenju.

Dušan Živanović, učenik Gimnazije "Svetozar Marković" iz Niša, osvojio je zlatnu medalju, dok su Luka Vukelić i Filip Vesović, učenici Matematičke gimnazije, osvojili bronzane medalje. U ekipnom plasmanu naša reprezentacija osvojila je drugo mesto, iza reprezentacije Rumunije.

Nišlije u srpskom olimpijskom informatičkom timu

Autor Maja Micić Izvor Južne vesti | Niš

f
Ivan Stošić

Polovinu tima koji će predstavljati Srbiju na Svetskoj olimpijadi iz informatike čine dvojica učenika Gimnazije “Svetozar Marković” iz Niša.

Pravilnik srednjoškolskih takmičenja iz programiranja

Poslednja izmena: 19.02.2013.

Komisija za organizaciju srednjoškolskih takmičenja iz programiranja 
e-mail: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Tkm_DMS_Programiranje_Logo

Uvod

Ovaj pravilnik donosi Komisija za organizaciju srednjoškolskih takmičenja iz programiranja (u daljem tekstu Komisija) radi uređenja organizacije takmičenja iz programiranja.

U slučaju nesuglasica uzrokovanih različitim tumačenjima ovog pravilnika, biće prihvaćeno ono tumačenje koje da Komisija, i po njemu će dalje biti postupano. Sve mogućnosti koje nisu predviđene ovim pravilnikom, biće razrešene na način koji Komisija odluči.

Cilj srednjoškolskih takmičenja iz programiranja je popularizacija programiranja među učenicima srednjih škola, kao i izbor državnog tima za učešće na međunarodnim takmičenjima iz programiranja.

Takmičenje se održava svake godine u vidu ciklusa sastavljenog od više nivoa, od kojih se svaki održava na mestima i u vreme koje utvrdi Komisija.

Radi lakšeg čitanja i tumačenja pravilnika u ovakvim žutim pravougaonicima biće data pojašnjenja određenih odredbi pravilnika, a takođe i saveti i preporuke takmičarima i njihovim mentorima.
Takmičari

Takmičari mogu biti samo učenici koji su u vreme održavanja takmičenja upisani u neku od srednjih škola sa područja Srbije. Izuzetno, Komisija ima pravo da pozove učenike upisane u neku od osnovnih škola sa područja Srbije koji tada stiču status ravnopravnih takmičara. Kvalifikacije mogu raditi svi takmičari, dok se izbor učenika za učešće na višim nivoima takmičenja obavlja po pravilima opisanim u delu nivoi takmičenja.

Takmičari su podeljeni u dve kategorije: "A" i "B". Razlika između kategorija je u zadacima koje takmičari rešavaju i u granici prolaznosti na sledeći nivo takmičenja. Svi takmičari koji su učenici drugog, trećeg ili četvrtog razreda specijalizovanih odeljenja koja rade po programu Matematičke gimnazije takmiče se u "A" kategoriji, dok svi ostali učenici mogu da biraju u kojoj će se kategoriji takmičiti. Kada takmičar jednom izabere da se takmiči u "A" kategoriji mora ostati u toj kategoriji do kraja godišnjeg ciklusa takmičenja. Ovaj izbor takmičari mogu učiniti u proizvoljnom trenutku (čak i za vreme takmičenja) osim u periodu između završetka takmičenja i izlaska zvaničnih rezultata za to takmičenje. Ako je takmičar dao na pregledanje bar jedan zadatak koji je zadat takmičarima iz "A" kategorije, a nije zadat takmičarima iz "B" kategorije, smatraće se da je takmičar izabrao da pređe u "A" kategoriju.

Takmičari iz "A" kategorije rešavaju teže zadatke, ali je broj takmičara koji pređe na sledeći nivo takmičenja uglavnom veći u "A" kategoriji nego u "B" kategoriji.

Svi takmičari moraju biti registrovani u Bazi takmičara iz programiranja (u daljem tekstu Baza). Registracija takmičara se obavlja na Sajtu za takmičenja iz programiranja (http://www.takprog.dms.rs) i može je obaviti bilo ko (sami takmičari, njihovi profesori...). Registracija se obavlja svake godine i mora biti izvršena pre početka okružnog takmičenja. Neregistrovan takmičar nema pravo učešća na okružnom takmičenju kao ni na narednim nivoima u tom godišnjem ciklusu.