Strategija 2020

Stručno predavanje: Softversko inženjerstvo i primene

STRUČNA PREDAVANJA

NIŠ, 21.04.2018.

OBLAST: Softversko inženjerstvo i primene

  1. Visoke tehnologije u praksi: Precizna poljoprivreda dr Đorđe Obradović
  2. Šta je DevOps i kako postati DevOps inženjer dr Zora Konjović

Поштовани учитељи, наставници и професори,

 

Mladi talenti: Molimo podržite nas, a ne rijaliti igrače!

Popularizacija nauke među mladima bila je glavna tema IV Foruma mladih naučnika, koji je održan u velikoj Sali Univerziteta u Nišu. Među panelistima bili su mladi talenti i naučnici, među kojima i Đorđe Ogrizović, najbolji mladi naučnik na svetu i student Tehničko – metalurškog fakulteta, Univerziteta u Beogradu.

„Veliko mi je zadovoljstvo da sam učesnik konferencije i uvek se radujem kada dođem u Niš. Svoju prvu republičku nagradu sam osvojio u Nišu i to iz istorije„ – kaže Đorđe i nastavlja: „Bavim se zaštitom životne sredine. Najveće nagrade iz te oblasti su dve zlatne medalje na svetskim olimpijadama mladih naučnika u Nemačkoj i Rumuniji i najveća nagrada Svetske organizacije za zaštitu intelektualne svojine 2016. godine. Titula jeste laskava, ali mislim da u životu još imam mesta za napredak. Planiram da se bavim istraživačkim radom na master i doktorskim studijama“ – zaključuje Đorđe.

Zajednička akcija Fondacija petlja i Inicijative digitalna Srbija - Počinju časovi programiranja za osnovce

Đaci petog i šestog razreda osnovne škole počinju da uče programiranje po novom nastavnom programu. Tokom jeseni gotovo 800 profesora informatike iz cele Srbije prošlo je obuku koji je organizovala Fondacija Petlja kako bi sad u drugom polugodištu pomogli đacima da sa lakoćom savladaju osnove programiranja. „Petlja“ je interaktivni internet portal na kome se nalaze besplatni priručnici, praktikumi i zbirke osmišljeni da pomognu u nastavi računarstva.

 
Zajednička akcija Fondacija petlja i Inicijative digitalna SrbijaFoto: DigitalSerbia / Arhiva

Profesor Đuro Pađan iz OŠ „Vladislav Ribnikar“ u Beogradu, ističe prednosti rada sa „Petljom“: „Materijalima koje koriste na času đaci mogu da pristupe od kuće. Nastavnik može da prati rad učenika koji rešavaju zadatke, da vidi koliko im je vremena bilo potrebno i da li su dobro rešili. U ovom uzrastu važna je uloga nastavnika da može da odgovori na sva njihova pitanja. Verujem da će kasnije materijale moći da i sami koriste“ kaže Pađan. Nebojša Vasiljević, direktor Fondacije Petlja kaže da program lako koriste i nastavnici i deca: „Nije reč samo o programiranju već o načinu razmišljanja i razvijanju veština koje su svima potrebne. Svet ide ka tome da su u prednosti oni koji će osmišljavati šta treba da uradi neka mašina. Kada automatizovanom sistemu kažemo šta treba da se uradi, to je zapravo algoritamsko razmišljanje i to razvijamo učenjem programiranja“.