PDIS Naslovna
Narodne novine 30-06-2016 PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 1
LošeNajbolje 
PDIS - Najnovije vesti
Napisao PDIS INFO   
petak, 01 jul 2016 00:09

Narodne novine 30-06-2016

NN_160630_00

 
2016 PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 1
LošeNajbolje 
PDIS - Strategija2020
Napisao PDIS INFO   
utorak, 28 jun 2016 01:22

NPS_160627

 
Председнику УСПРС 26.06.2016.године PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 8
LošeNajbolje 
PDIS - Strategija2020
Napisao ПДИС ИНФО   
nedelja, 26 jun 2016 21:35

Председнику синдиката УСПРС, Јасни Јанковић

Поштована,

            Обраћамо Вам се поводом емитовања емисије „Просвета има реч 18“ од 23.06.2016. године на TV KCN, у жељи да Вам као струковно удружење, које постоји већ 9 година и бави се и питањима статуса Информатике, дамо одговоре на питања која сте покушали да добијете од свог саговорника и као што сте рекли Вашег друга, господина Стевановић Дејана, дипл.инжењера машинства, мастер за образовне политике и наставника ТИО.

            Како многи од нас раде и у основној и у средњој стручној школи или гимназији, сматрамо да смо компетентни да изнесемо следеће:

1.      Потенцира се проблем опремљености кабинета као велики проблем у реализацији обавезног предмета.
Зашто? Министарство просвете је 2011.године у све основне школе увело изузетно опремљене дигиталне кабинете. Надам се да имате у виду да су кабинети у основним школама подједнако опремљени као у средњим (негде чак и боље), да деца имају одличне услове за рад (1 ученик-1 радна станица), а наставници Информатике су изузетно мотивисани да кабинети буду исправни, јер тако обезбеђују квалитетнији и лакши рад и себи и деци. При томе имамо велику помоћ овлашћених сервисера, који су до 2014. године бесплатно сервисирали рачунарску опрему, а сада то чине уз малу годишњу надокнаду и често бесплатно, путем телефонских инструкција.

2.      Пласира се чињеница да нисмо компетентни да прихватимо нов изазов, јер смо сви изашли са факултета пре 10,15,20...година.
Зашто? Да ли заборављате да смо сви од 2004.године обавезни и Законом, а још више за потребе струке, да се стручно усавршавамо на семинарима. И да то и чинимо, не као пуки слушаоци, већ активним присуством, решавањем конкретних задатака, тестова, писањем пројеката на разним домаћим и међународним семинарима. И да као морална и одговорна техничка лица и сами пратимо све новине везане за предмет и струку и да смо у потпуности спремни да одговоримо на све изазове. Уосталом, већина нас ради и у средњој школи. Да ли је могуће да можемо да одговоримо захтевима струке у средњој, али не и у основној школи?

3.      Слажете се да је неопходно да се Информатика уведе као обавезан предмет, али се питате зашто одједном, зашто преко ноћи, зашто радна група, а не представници Министарства.
Зашто? И много раније, а активно од 2007.године, струковна удружења увиђају суштину проблема у стварању информатичке писмености и раде на буђењу свести свих структура. И као резултат дугогодишњег рада, долази овакав предлог, не преко ноћи, ни тајно, већ врло транспаренто преко Јавног позива, укључујући тако директне извршиоце-наставнике. Врло често се жалимо да нам „капу кроје“ они који нису ни ушли у учионице, а сада када нам је понуђено да је сами скројимо питате се зашто је не кроји неко други?!

4.      Правите паралелу са штрајком који је трајао 5 месеци и где су људи излазили на улице и где готово ништа није испоштовано од стране Министарства, а ми ћемо сада за 3 недеље да добијемо готово решење везано за статус Информатике.
Зашто ово поређење? Ми, као информатички писмени кадар, нећемо да излазимо на улице, већ ћемо аргументованим расправама, па и састанцима уз коришћење савремених технологија, да дамо одличан пример у ефикасности и реализацији идеје која не траје 3 недеље већ много, много дуже, и није „одједном“. Дугогодишње неусвајање ове идеје и доводи до неодговарајућег прага знања из Информационих технологија у основним школама, што се преноси на средње школе и факултете, а онда и до овако спорог и безначајног напретка наше привреде и целокупног друштва. Да ли Вам нешто говори чињеница да су иницијативу да Информатика буде редован предмет подржала струковна удружења, као што су Друштво за информатику Србије, ЈИСА, Друштво математичара Србије, удружења за ИКТ при привредним коморама Србије, Београда и Регионалној привредној комори Ниш, Удружење еРазвој, Електронски факултет Ниш, Природно-математички факултет Ниш, ЕТШ “Михајло Пупин“ Нови Сад, Средња школа за економију, право и администрацију, Форум напредних технологија Ниш, ОМЦ Катедра Нови Сад, Центар Абакус Београд, Центар за едукацију иТиме Београд, Организатори међународног такмичења “Дабар“, Удружење професора информатике Србије, Факта-Едука Нови Сад, Служба за одржавање и информатичко-комуникационе технологије Града Ниша, Logik пословна решења Ниш, PePsiLand Нови Сад, DOJE Кула, ВЕТ форум, Linux центар, Ubuntu заједница Србије, Академија учи слободно Ниш, Координатор огледа за образовни профил Електротехничар информационо-комуникационих технологија и многи други.

5.      Бринете како ће, због промена, да се усклади распоред и како ће наставници Информатике да поднесу корелацију међу предметима.
Зашто бринете? И до сада, у већини школа, распоред праве наставници Информатике, помоћу савремених програма. И не само то, сви послови који су везани за рачунаре и било какву обраду или дешавања у школи, се завршавају захваљујући информатичарима. Почев од израде разних образаца, преко приредби, такмичења, па до е-Ценус-а, разних тендера, одржавања сајта школе, уписа у 1. разред средњих школа... Тако да ми одавно имамо корелацију са свим предметима и свим службама у школи, али би увођење Информатике као обавезног предмета дало додатну мотивацију за рад и донекле исправило дугогодишњу неправду, да и поред оволиког ангажовања сваког септембра стрепимо за норму.

6.      Без икаквих аргумената, износите тврдњу да ће 800-1000 људи остати без посла и да је због тога дошло до напуштања људи из радне групе.
Зашто би? И одакле Вам толики број? Ако је неко угрожен то су наставници Информатике и та цифра се и односи на нас. Ми бисмо променом статуса предмета Информатика коначно решили питање технолошких вишкова информатичара, насталих увођењем дела Информатике у предмет ТИО 2007.године, без икакве Јавне расправе, а камоли формирањем радне групе и ових „великих врата“ које помињете (зар су та „мала врата“ била боље решење). Досадашња норма наставницима ТИО остала би непромењена, само поједини наставници са шестим степеном не би више могли да предају Информатику, већ би те часове заменили часовима у својим струкама. Не враћамо ли се тиме на Ваше бојазни о квалитету наставе из тачке 2, о праћењу савремених технологија и ономе што кроз предмет Информатика треба да пружимо ученицима? До сада је наставу Информатике могао да предаје готово свако ко је завршио било који факултет или вишу школу. Да ли сматрате да без образованог и адекватног наставног кадра може да постоји квалитетно и адекватно Информатичко образовање наше деце?

7.      Поредите нашу земљу са земљама у свету па кажете да су свуда одељења од 15-18 ученика, а не преко 30, као код нас и да ће синдикат наставити да се бори како би подигао квалитет наставе.
И у праву сте. То су питања којима синдикат треба да се бави, квалитетом наставе, условима рада у школама и многим горућим и нерешеним социјалним проблемима у просвети. Збуњује изјава господина Стевановића, да ми променом статуса Информатике „само испуњавамо агенду ММФ-а, неких Министарстава и појединих лобија у Србији“ као и изјава да је „у свету креирања политике status quo решење понекад добро и да у овом случају све треба да остане status quo“. Јер као прво, ми нисмо у свету политике, већ просвете и оставимо да се агендама баве политичари, а као друго, да се људски род, кроз своју историју, одрицао напретка и остајао на status quo још увек бисмо јели сирово месо и спавали по пећинама, ову поруку послату електронском поштом Ви сада не бисте могли да читате а „Просвета има реч“ не би могла да дође до броја 18.

            Очигледно је да постоји Ваша добра намера и забринутост за исход увођења Информатике као редовног предмета у основне школе, али смо мишљења да, ипак, немате довољно „информација о Информатици“. Ово је покушај да информације о Информатици, које нисте имали, добијете директно од информатичара.

Са радошћу очекујемо нашу даљу сарадњу.

 
Digitalno nasilje: Prevencija i reagovanje PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 4
LošeNajbolje 
PDISd - Društvene mreže
Napisao PDIS INFO   
nedelja, 29 maj 2016 00:00

Digitalno nasilje: Prevencija i reagovanje - Interaktivni priručnik

Interaktivna verzija priručnika se može naći i na sajtu Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja na sledećem linku:

 
REFORMA OBRAZOVANjA U RAČUNARSKIM NAUKAMA I INFORMACIONIM TEHNOLOGIJAMA - NOVA RAZVOJNA ŠANSA SRPSKE PRIVREDE PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 3
LošeNajbolje 
PDIS - Strategija2020
Napisao PDIS INFO   
subota, 28 maj 2016 22:58

Petak 27.05.2016. SANU, Knez Mihailova 35, Sala 2
15:55h -16:20h Božidar Radenković, Fakultet organizacionih nauka, Beograd

REFORMA OBRAZOVANjA U RAČUNARSKIM NAUKAMA I INFORMACIONIM TEHNOLOGIJAMA - NOVA RAZVOJNA ŠANSA SRPSKE PRIVREDE

logo_MSANU

Rezime: U ovom predavanju daje se analiza postojećeg stanja i predlog za unapredjenje visokoškolskog obrazovanja u oblasti računarskih nauka i informacionih tehnologija. Analiza IT tržišta, kako u Srbiji, tako i u svetu, pokazuje povećanu potrebu za kadrovima koji poseduju znanja i veštine iz savremenih oblasti računarskih nauka i informacionih tehnologija. Oblasti za koje se znanja traže su potpuno nova, slabo su zastupljena, ili se ne mogu naći u kurikulumima srpskih visokih škola i fakulteta. To su: cloud computing, tehnologije mobilnog poslovanja, internet inteligentnih uredjaja, sveprisutno računarstvo, društveni mediji, virtuelna realnost, big data, kao i agilne metode za upravljanje softverskim projektima. Prateći preporuke ACM i IEEE, koje se inoviraju na 5-10 godina, visokoškolske institucije u Srbiji ne uspevaju da dovoljno brzo inoviraju kurikulume i obrazuju kadrove sa znanjem koje se traži na tržištu. Kreiranje okruženja za pružanje usluga u oblastima savremenih računarskih nauka i informacionih tehnologija može biti razvojna šansa za Srbiju, jer nisu potrebna velika infrastrukturna ulaganja, vec samo reforma kurikuluma, ulaganja u obrazovanje, kao i veći stepen saradnje akademskih institucija sa privredom. Kao primer inoviranog kurikuluma, u predavanju se daje primer doktorskih i master studija Elektronskog poslovanja, na Fakultetu organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu.

 
Dođite na ECDL proslavu za učenike i profesore informatike! MIXER House PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 2
LošeNajbolje 
PDISd - ECDL
Napisao PDIS INFO   
petak, 27 maj 2016 10:23

Dođite na ECDL proslavu za učenike i profesore informatike! MIXER House, Beograd na vodi, 01.06.2016 od 20.30h

ECDL_Pozivnica_160601

Ova školska godina ostaće zapamćena po rekordnom broju obučenih đaka, učenika, studenata, nastavnika i profesora sa odgovarajućim nivoima informatičkih edukacija po evropskim ECDL standardima! U ovim akcijama učestvovali su požrtvovanim radom ne samo mnogi nastavnici i profesori informatike već i predstavnici ministarstva obrazovanja, ministarstva informacionog društva, informatičkih asocijacija i privrednih donatora. Time smo svi zajedno omogućili našoj omladini jednake uslove za karijeru sa svojim vršnjacima u Evropskoj Uniji i znatno podigli nivo informatičke pismenosti Srbije.

Proslavu će otvoriti predstavnici nadležnih ministarstava i IKT donatora, biće uručeni pokloni nastavnicima informatike kao i besplatne obuke svim zainteresovanim posetiocima, učenicima i studentima koji nisu bili zadovoljni svojim uspehom tokom redovnog informatičkog školovanja.

Prijavite svoje grupne posete što pre kako bi vam na vreme omogućili dovoljan broj besplantih ulaznica i vaučera za ECDL online obuku.   Ova adresa el. pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli

 


Strana 1 od 24
joomla templateinternet security reviews
Technology template by best internet security