PDIS Naslovna
Sve je spremno za uvođenje INFORMATIKE u škole, ali... PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 2
LošeNajbolje 
PDIS - Strategija2020
Napisao PDIS INFO   
četvrtak, 22 septembar 2016 11:26

Sve je spremno za uvođenje INFORMATIKE u škole, ali...

U više od 90 odsto osnovnih škola u Srbiji postoje uslovi da informatika već sada postane obavezan predmet, tvrde u Ministarstvu prosvete. U narednih godinu dana u to će, međutim, morati da uvere i Nacionalni prosvetni savet, koji se nije složio sa time da se ovaj predmet već ove godine “unapredi” iz izbornog u obavezni.

 
Foto: RAS Srbija

- Ne znam zašto u NPS već ove godine nisu uvažili naše argumente da većina škola ima uslove da informatiku realizuje kao obavezan predmet. Prema informacijama koje smo mi prikupili, svega 15 od više od 1.200 škola reklo je da nemaju uslove za to. Oni su, zapravo, rekli da nemaju kabinet za informatiku, a ne i da nemaju računare - kaže za “Blic” pomoćnik ministra prosvete Snežana Marković.

Naredna godina, kako kaže, biće istovremeno iskorišćena i da se utvrdi da li zaista tih 15 škola nema uslova za izvođenje nastave informatike, ili su samo želeli da na taj način izdejstvuju nove kabinete.

 
Nastavnici se nadaju uvodjenju informatike kao obaveznog predmeta PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 6
LošeNajbolje 
PDIS - Strategija2020
Napisao PDIS INFO   
petak, 09 septembar 2016 10:59

Nastavnici se nadaju uvođenju informatike kao obaveznog predmeta

Izvor: Agencija Beta

Nastavnici se nadaju uvodjenju informatike kao obaveznog predmeta

Predsednica Sekcije nastavnika informatike Srbije Bojana Satarić izjavila je da nastavni kadar nije prepreka za uvodjenje informatike kao obaveznog predmeta u školama i da se u sekciji iskreno nаdаju dа će se stаtus tog predmeta promeniti do početkа sledeće školske godine.

"Istrаživаnje Ministarstva prosvete, sprovedeno u mаju, pokаzаlo je dа od 1.017 školа iz reprezentаtivnog uzorkа sаmo 15 nemа аdekvаtne uslove. Dа li 1,5 odsto školа trebа dа bude rаzlog dа još jednа generаcijа ne dobije obrаzovаnje u sklаdu sа vremenom u kome živi", rekla je Bojana Satarić. Ona je za portal Gradski biro (gradskibiro.rs) ocenila da su nаstаvnici informаtike vаžnа kаrikа u funkcionisаnju osnovne škole u svаkom smislu."Smаtrаmo dа su svi nаstаvnici koji trenutno reаlizuju nаstаvu izbornog predmetа informаtikа i rаčunаrstvo, kаo i većinа nаstаvnikа tehničkog i informаtičkog obrаzovаnjа kompetentаn i dovoljаn nаstаvni kаdаr", navela je ona stav Sekcije.Na pitanje kаko komentаriše nаjаvu ministrа prosvete Mlаdenа Šаrčevićа dа se od sledeće godine informаtikа i tehničko obrаzovаnje spoje u jedаn predmet pod nаzivom dizаjn, Bojana Satarić je rekla da novi predmet dizаjn deluje kаo vrlo interesаntаno novo lice tehničkog obrаzovаnjа, čije inovirаnje jeste potrebno.

Ona je rekla da tehničko obrаzovаnje svаkаko podrаzumevа i upotrebu informаciono-komunikаcionih tehnologijа, аli da se nikаko ne može stаviti znаk jednаkosti izmedju ovog segmentа osnovnog obrаzovаnjа i nаstаve informаtike.

"Informаtičko obrаzovаnje je dаleko više od korišćenjа tehnologije. Njegovа misijа je dа prevede učenikа iz uloge korisnikа u ulogu kreаtorа, dа pomogne učeniku dа shvаti prirodu digitаlnog svetа i fokusirа se nа njegove principe, а ne nа pojаvne oblike", kazala je ona.Ona je rekla i da je sа druge strаne, informаtičko obrаzovаnje kompleksnа oblаst kojа formirа temelje digitаlnih kompetencijа učenikа koje ne zаvise od trenutne tehnologije i da kаo tаkvo, predstаvljа zаsebnu nаstаvnu oblаst.Na pitanje zbog čegа ove školske godine informаtikа nije uvedena kаo obаvezаn predmet Satarić je rekla da stаtus informаtike kаo izbornog predmetа u osnovnoj školi nije promenjen zbog bojаzni člаnovа Nacionalnog prosvetnog saveta dа ne postoje dovoljno dobri uslovi tehničke i orgаnizаcione prirode."Reаlnost nаs uči dа situаcijа nikаdа nije ideаlnа. Dа je čovečаnstvo čekаlo nа hemijsku olovku, niti jedno slovo ne bi bilo nаpisаno sve do '30-tih godinа 20. vekа. Ne bismo imаli delа Njegošа, Dostojevskog, Šekspirа", navela je ona.

 
Каква информатика је потребна нашим школама PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 1
LošeNajbolje 
PDIS - Strategija2020
Napisao ПДИС ИНФО   
petak, 09 septembar 2016 01:03

Каква информатика је потребна нашим школама

Замислите само колико би наша економија напредовала кад би деца систематски учила најмодернију информатику
Аутор: Исток Павловићсубота, 27.08.2016. у 08:15
 
PC_Ucionica_deca
Овог лета видели смо тужну вест да информатика није усвојена као обавезни предмет у школама. С друге стране, премијер Вучић је у свом експозеу најавио ИТ индустрију као један од приоритета у програму Владе. Имао сам прилику да из прве руке поразговарам с људима који су креирали нови школски програм за информатику, а с обзиром на то да се бавим овим послом, желео бих овде из прве руке да кажем како стоје ствари.

Информатика је тренутно изборни предмет, као и, рецимо, домаћинство. Ако се сећате изборних предмета из школе, сећате се и какав смо однос имали према њима. Та оцена не улази у просек, нема одговорности према учењу, и ту нешто науче једино они које тај предмет баш занима.

Постоји и обавезна информатика која се изучава као део техничког образовања. Међутим, јавна је тајна да у пракси већина наставника техничког прескаче тај део књиге, јер нису у кораку с временом. Након шперплоче и тестерице, по програму је на реду да се учи нешто из информатике, али они то једноставно прескоче. Ово се показало у анкети међу ђацима - већина деце не зна неке основне ствари из информатике које су наводно слушали као део техничког образовања.

И док је нама информатика изборни предмет, просечна плата програмера у Београду је 2.000 евра. Врхунски програмери имају већу плату од директора многих српских компанија. Та цифра је скочила за дупло у последњих неколико година, само зато што је потражња огромна, а нема довољно људи који би радили тај посао. Број страних компанија у Београду је све већи, и они би могли да запосле десет пута више људи, само кад би тај кадар постојао.

Информатика у школама не треба да буде само програмирање. Ствари су се последњих година доста измениле. Већина људи и даље замишља час информатике тако што учитељица зада деци да направе програм који сабира све бројеве од 1 до 100, а онда ђаци то покушавају да направе. То је било тако пре неколико деценија. Данас је у ИТ индустрији потребно познавати и дизајн, маркетинг, аналитику, умеће презентације, и многе друге ствари.

 
eSkills for Jobs 2016 - Outstanding digital skills developer PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 2
LošeNajbolje 
PDIS - Stručno usavršavanje
Napisao PDIS INFO   
četvrtak, 08 septembar 2016 15:57

eSkills for Jobs 2016 - Outstanding digital skills developer

 
Zašto informatika nije usvojena? PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 7
LošeNajbolje 
PDIS - Strategija2020
Napisao tm   
utorak, 30 avgust 2016 16:32

Zašto informatika nije usvojena?


Zašto informatika nije usvojena u školama i šta možemo da uradimo da bude do sledeće godine?

Intervju sa Snežanom Marković koja je vodila izradu novog programa. Ukratko, ko nema vremena da gleda sve:

- Snežana Marković (pomoćnica ministra prosvete) vodila je tim koji je napravio novi program za informatiku u školama, koji je odličan i savremen.

- Program je odbio Nacionalni prosvetni savet sa obrazloženjem da prvo moraju nastavnici da se pripreme i upoznaju sa programom.

- Novi program informatike je urađen po "startup" sistemu, a ne klasičnom procedurom. Šta to znači?

Klasična spora procedura izrade programa nekog predmeta izgleda ovako: Formira se zvanična komisija, koja se onda sastaje jednom u dve nedelje na sat vremena, i nakon godinu dana ili više dobijemo program.

Informatika je isuviše dinamična oblast za takav pristup, i zato su ovde primenili startup pristup:

Snežana je okupila nekoliko desetina profesora informatike iz Srbije koji su izuzetno zainteresovani za to što rade, i svako od njih je već ranije sam napravio neki svoj moderni program po kojem predaje deci, jer nisu želeli da čekaju da se država smiluje i da ga modernizuje.

Oni su zatim podigli jednu platformu na Moodlu (to je nešto kao forum za edukaciju), i tu su nekoliko nedelja radili, danju i noću, bili na Skajpu, uložili tu svu svoju energiju, i sastavili novi, moderni program informatike. Budžet je bio nula, svi su radili za dž. (inače, kad radi komisija na klasičan spori način onda dobijaju novac)

Program je toliko dobar da su Snežanu zvali iz nekih susednih država bivše SFRJ, i pitali da li mogu da ga "ukradu" :)

 
Отклонити препреке како би информатика постала обавезан предмет PDF Štampa El. pošta
Ocena korisnika: / 6
LošeNajbolje 
PDIS - Strategija2020
Napisao ПДИС ИНФО   
nedelja, 21 avgust 2016 14:59

Министар просвете, науке и технолошког развоја  Младен Шарчевић састао се  са председником Националног просветног савета проф. др Александром Липковским.

На састанку одржаном јуче у Министарству просвете, науке и технолошког развоја, министар Шарчевић је исказао спремност да се интензивира сарадња са НПС-ом, за добробит и ученика и наставног кадра.

Министар је изразио жаљење што НПС није усвојио предлог Министарства просвете, науке и технолошког развоја о увођењу информатике као обавезног предмета у основне школе.

Министар Шарчевић је нагласио да је неопходно што пре отклонити препреке како би информатика постала обавезан предмет.

Проф. др Александар Липковски истакао је да је боља сарадња са Министарством приоритет  НПС-а и позвао министра Шарчевића на прву седницу тог тела у септембру.

 


Strana 1 od 11
joomla templateinternet security reviews
Technology template by best internet security